Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání učitelské profese samotnými učiteli a veřejností
SABÁČKOVÁ, Kristýna
Diplomová práce pojednává o vnímání učitelské profese očima vybraných učitelů 2. stupně základní školy a zároveň přináší informace o pohledu na učitelské povolání ze strany oslovených zástupců z řad veřejnosti. V teoretické části jsou na základě odborné literatury zpracovány informace, které se týkají učitelské profese a aktuální situace ve školství z hlediska prestiže učitelské profese, feminizace učitelských sborů, odměňování učitelů, náročnosti profese i pracovní doby učitelů. Praktická část je založena na výzkumném šetření formou polostrukturovaných rozhovorů, kterých se zúčastnili vybraní učitelé 2. stupně základní školy a zástupci z řad nepedagogické veřejnosti. Cílem praktické části bylo zjistit, jak na učitelskou profesi nahlíží oslovení učitelé a několik osob z jiných profesních oblastí. Učitelé hodnotí svoji profesi jako náročné, důležité, ale málo ceněné povolání v očích veřejnosti. Oslovená veřejnost si většiny učitelů váží, a myslí si, že jejich společenská prestiž by měla být vyšší.
Feminizace školství
Ducháčková, Pavlína ; Havlík, Radomír (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Práce pojednává o otázce feminizace ze sociologického a antropologického hlediska a mapuje aktuální stav feminizace školství v České republice jako výsledek antagonismu jistých historických vývojových tendencí a státního zasahování. Analýza provedená na stupni mateřských škol, základních škol, středních škol a středních odborných učilišť, gymnázií a vysokých škol se zaobírá příčinami a následky jednotlivých změn, které dokumentuje pomocí statistických a jiných svědectví. Statistická data vývoj dokládají na časové ose začínající od 50. let 20. století až do roku 2011 rozdělené do reprezentativních zhruba pětiletých intervalů.
Vnímání muže učitele mateřské školy společností
JAKŠL, Pavel
Bakalářská práce se zabývá tím, jak společnost vnímá učitele muže v mateřské škole. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje historické souvislosti vzniku mateřských škol a přítomnosti mužů učitelů v Českých zemích. Statistické údaje o přítomnosti mužů učitelů ve školství a především v předškolním vzdělávání v současnosti. V empirické části jsou předloženy výsledky kvantitativního výzkumu, který si klade za cíl zjistit, jak pohlíží veřejnost na muže-učitele v MŠ. Co je důvodem nedostatku mužů učitelů v předškolním vzděláváni, jak je vnímán přínos muže pro vzdělávání předškolních dětí a vliv muže na pojetí vzdělávání předškolních dětí.
Sociální prestiž a současné problémy učitelské profese
Märzová, Monika ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komplexním pohledem na vývoj společenského postavení učitelů se zaměřením především na současné vnímání sociální prestiže učitelské profese veřejností, učiteli a středoškolskými studenty. Zároveň se práce snaží zmapovat aktuální problémy této profese, jejichž existence se může projevovat právě v hodnocení sociální prestiže učitelů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.